welcome to my page

assalamualaikum...
hey buddies.. thanks to take a short of your time by visiting my page..

no big deal..juz make a friend with me!

Tuesday 29 January 2013

sekejap tapi...kesan mendalam



siapa ni? yang ini siapa pulak? sambutan hari jadi aku disertai oleh beberapa orang lelaki yang tak aku kenali. mungkin dari kalangan kawan punya kawan. aku , seperti sambutan cliche yang lain dibaling tepung bagai. berlari-lari anak elak terkena serangan. kemudian silih pula bergambar dengan kawan-kawan dan keluarga tercinta, entah mana datangnya mereka (keluarga), tup-tup ada kat tempat kejadian. aku tersenyum, suka.
klimaksnya, masa untuk kembali ke asrama tak silap aku layaknya seperti rumah setinggan berupa flat. aku dan fiza ke beranda melihat ke bawah   ZAAPPP!!!
 aku dan fiza berlari ke dalam .
mengapa kelihatan fiza di bawah memakai telekung dan agak
mengGERUNkan?? dan peliknya fiza pun turut terkejut dengan apa yang ditontonnya sebentar tadi.
kami mengunci pintu.
aku, fiza, tirah, dan kak dee yang masih lagi dengan telekungnya masing-masing ketakutan menanti apa yang mungkin bakal jadi.
kami mengintip dari atas pintu di tengah-tengah rumah, pintu tengah besar antara ruang tamu dan dapur
Ggrrrrrrrr!!

BENDA tu pun dok mengintip kitorang dekat celah-celah atas pintu. menakutkan matanya mengeliar ke arah kami. kami memandang sama sendiri. dan BENDA tu bukan lagi menyerupai fiza, dia seakan perempuan tua yang rambutnya mengurai kusut dan matanya putih membulat garang.
kak dee cuba menenangkan kami dia suruh kami act selambe je. gila apa? berderau je darah babe.
aku cuba. dan aku tak tahan. aku masuk toilet buang air lama aku kat dalam dengan senyap.
sebabnya toilet kami kat depan( antara pintu masuk yang ada BENDA TU dengan pintu tengah) entah arkitek mana yang bijak sangat buat toilet kat depan pulak nih, dekat wey dengan PINTU tu.
aku mengambil wudu', niat untuk bersolat.
kemudian aku keluar perlahan lahan, ASTAGHFIRULLAH AL AZIM!! mengucap aku bila makhluk tu dah merangkak perlahan ke ruang pintu tengah. dia macam cicak yang boleh merangkak ke dinding dengan rambutnya yang masai menggeletakkan seluruh zahir dan batinku.
aku??.. koranggg!!!! tolong akuuuu!!!
aku merangkak dengan perlahan .
ya Allah! tak dapat nak diluahkan dengan perasaan momen aku tengah merangkak tu.
then, aku rasa BENDA tu macam dapat rasa ada something belakang dia. dia pun berhenti merangkak.
oke fine, aku dah tak selamat!
aku buat-buat macam patung berhenti bergerak dan bernafas.
aku jeling
dia nak tolehhh akuuuuu!!! ggrrrrrrrrrrrhhh
aku push aku push.. tak tahu untuk apa.. push lagi.. dan
ALHAMDULILAH AKU SELAMAT..
dengan pantas aku bangun!.. tengok jam kat dinding menunjukkan pukul 1.30 pagi.
aku terus ke bilik air, ambil wudu' .solat isyak!.. hahahahhahaahha,
(nilah padahnya kalau lambat-lambatkan solat)
pengajaran sey!!hohoho..ampunkan daku ya Allah.

8 comments:

  1. memang hebat mimpi ini....sangat menyeramkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau menghanjing mimpi aku ke fara.. haha

      Delete
    2. bukan menghanjing la....tol seram sgt2...takut bace tau...xleh tido mlm nie....hahahahahah

      Delete
    3. ae aeh si farah ni.... saba alba saba =p

      Delete
  2. Ceh, mimpi rupanya.. Pengajarannya, solat dulu pastu baru tidooo :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah pelik2 bunyi dia tu trah, mimpi la tu, haha,tula pasal..bole plak sedap tido x sembayang.tapi serious alba memang niat ya Allah kasi aku mimpi hantu bia bngun sembayang. sekali memg mimpi.haha

      Delete
  3. Replies
    1. errk??..aehh..
      agaklah.. even mimpi tapi sape yang rase memang mcm betul..haha

      Delete